Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Η κόλαση του κόμβου στο Γιόφυρο


Στον παραπάνω χάρτη που αντέγραψα από το Google Maps φαίνεται η πόλη του Ηρακλείου. Μπροστά φαίνεται καθαρά το λιμάνι και το αεροδρόμιο ενώ στα δεξιά είναι η βιομηχανική περιοχή.

Ένα μεγάλο και σοβαρό πρόβλημα της πόλης βρίσκεται στην περιοχή Α που γύρω της έχουμε ζωγραφίσει έναν κύκλο που φαίνεται στο χάρτη κάτω αριστερά. Αυτή είναι η περιοχή του Γιοφύρου η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς κόμβους της πόλης που συνδέει το Ηράκλειο και τις δυτικές της συνοικίες τόσο με τον Περιφερειακό που πάει και Ρέθυμνο και Χανιά όσο και με την πιο μικρή εθνική οδό Ηρακλείου-Μοιρών. Κυρίως αυτή η εθνική οδό Ηρακλείου-Μοιρών είναι που δημιουργεί τα προβλήματα.

Δυστυχώς ο κόμβος αυτός είναι υπέρμετρα επιβαρυμένος επειδή:
1) Εξυπηρετούνται όλα τα χωριά νότια του Ηρακλείου, δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος του νομού. Για παράδειγμα όλοι οι εργαζόμενοι που πηγαινοέρχονται κάθε μέρα από και προς τις Μοίρες και το Τυμπάκι στα νότια περνάνε από εκεί τις ίδιες ώρες.
2) Υπάρχουν μεγάλα πολυκαταστήματα όπως το Μάκρο αλλά και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και άλλα μεγάλα καταστήματα.
3) Υπάρχει το ΠΕΠΑΓΝΗ μαζί με τις νέες οικιστικές περιοχές στα Σταυράκια, Βούτες κτλ που τώρα τελευταία αναπτύσσονται πολύ δυναμικά.
4) Υπάρχει το Πανεπιστήμιο Κρήτης και τα ΤΕΙ.
5) Πήγαν στην ίδια περιοχή και το ΙΚΑ.

Το ποιος είχε αυτή την φαεινή ιδέα να βγάλουν εκτός Ηρακλείου το ΙΚΑ για να ταλαιπωρούν άπειρα τους ασφαλισμένους του Ηρακλείου, επιβαρύνοντας και μια ήδη φρακαρισμένη περιοχή, είναι μια στενάχωρη υπόθεση η οποία ίσως έχει μεγάλη διαπλοκή και θα την πούμε άλλη φορά.

Αυτό που έχει όμως σημασία είναι το τι θα γίνει με την τόση κίνηση και το μπλοκάρισμα που υπάρχει στον κόμβο του Γιοφύρου. Οι υπεύθυνοι έφτιαξαν κάποιες "ράμπες" και νομίζουν ότι καθάρισαν! Και όμως, έκαναν μια τρύπα στο νερό. Η περιοχή μέρα με τη μέρα έχει όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις.

Συνεπώς θα πρέπει από τώρα προβλέποντας το μέλλον αλλά και λύνοντας το τωρινό πρόβλημα να φτιάξουν έναν δρόμο που να "παίρνει" όλη την κίνηση από την Ηρακλείου-Μοιρών και με έναν νέο δρόμο που θα ξεκινάει πολύ μετά το ΙΚΑ προς Μοίρες να την κατευθύνουν κατευθείαν πάνω στον περιφερειακό Ηρακλείου όπως δείχνουμε με την μαύρη γραμμή στον χάρτη.

Έτσι όλοι από και προς το ΠΕΠΑΓΝΗ, το ΙΚΑ, από το Πανεπιστήμιο, από το Μάκρο και τα άλλα μαγαζιά και από όλα τα χωριά νοτίως και όλο το νομό Ηρακλείου να "φεύγουν" προς το Ηράκλειο από αυτό τον δρόμο που θα τους ανεβάζει κατευθείαν πάνω στον περιφερειακό ή θα πηγαίνουν στις δουλειές τους αποφεύγοντας τον Γιόφυρο. Μιλάμε για έναν δρόμο π.χ. 4 χιλιομέτρων που θα σώσει για τα επόμενα 30 χρόνια όλο το δυτικό Ηράκλειο και τα χωριά.

Καθώς έρχεται δηλαδή κάποιος από Μοίρες πριν φτάσει στο ΙΚΑ θα στρίβει δεξιά και θα βγαίνει στον περιφερειακό Ηρακλείου για να πάει όπου θέλει.

Άλλη λύση δεν υπάρχει. Αν οι "υπεύθυνοι" νομίζουν ότι με τις ράμπες στο Γιόφυρο έκαναν κάτι σπουδαίο θα δουν σύντομα ότι αυτό ήταν κάτι αναγκαίο αλλά δεν έλυσε καθόλου το σοβαρότατο πρόβλημα. Ήδη εκεί που είναι οι ράμπες δημιουργούνται πάνω στον περιφερειακό Ηρακλείου μεγάλες ουρές με αυτοκίνητα που περιμένουν για να μπουν από τον κόμβο Γιοφύρου στο Ηράκλειο. Ουρές που θα δημιουργήσουν σύντομα τρομερά δυστυχήματα αφού τα αυτοκίνητα τρέχουν με 100 και ξαφνικά συναντάνε μια ουρά δεξιά τους που περιμένει να μπει στον Γιόφυρο για να πάει Ηράκλειο και λίγο πιο κάτω άλλη μια ουρά που πιάνει άλλο ένα ρεύμα κυκλοφορίας με αυτοκίνητα που περιμένουν να μπουν στον κόμβο Γιοφύρου για να πάνε προς ΙΚΑ-Μοίρες.

Παράλληλα μέσα στον κόμβο από κάτω γίνεται κόλαση με το μποτιλιάρισμα.

Θυμάμαι παλαιότερα που γίνονταν έργα στον κόμβο Γιοφύρου (π.χ. το 2004) ότι για να περάσεις αυτά τα 500 μέτρα του κόμβου Γιοφύρου για να πας π.χ. στο ΠΕΠΑΓΝΗ ήθελες 30 λεπτά. Σήμερα η κατάσταση είναι ελαφρώς καλύτερη αλλά σύντομα θα έχουμε ατυχήματα και επιπλέον επιβάρυνση.

Μόνο ο δρόμος που περιγράφω και ο οποίος θα απορροφά την μισή κίνηση του γιοφύρου, μόνο αυτός, θα αποσυμφορύσει ουσιαστικά την κατάσταση αυτή.

Απορρώ πως δεν το έχουν κάνει ακόμη αλλά ασχολούνται με σαχλαμάρες!




Δεν υπάρχουν σχόλια: